Підтримуй Україну! Слава Україні!

Нотатка із щоденника #18: організація новорічного тріпу

18 січня 2015 | 4 хв. на читання

Як і обіцяв, кілька слів про організацію зимового виїзду в Карпати. Постараюсь розкрити усі нюанси. Можливо, комусь буде корисно знати як ходять ті чи інші автобуси тощо.

Організувати цей захід було складніше ніж похід. Це було зумовлено, по-перше, зимовим періодом. Лізти в гори холодною зимою не кожен захоче. По-друге, передбачалися святкові страви, тому і меню потрібно було змінити, включаючи туди досить не стандартні для гір наїдки. Вага харчів виросла до захмарної цифри. По-третє, не я один із моєю групою можемо захотіти відсвяткувати Новий рік в туристичному притулку, а він все ж таки не безрозмірний. Потіснитися, звичайно, можна, однак, заздалегідь невідомо скільки людей там буде. Тому потрібно виїхати якомога раніше. Ну і на останок це проблеми із дорогою в Осмолоду – село, що знаходиться найближче до туристичних притулків на полонині Плісце і «під Конем».

Добре хоч те, що практично із самого початку сформувалася основна група учасників, котрі точно їхали. І спочатку нас було троє. Збирати групу ми почали десь за два місяці до Нового року. Змін було багато, постійно хтось зголошувався йти, потім відмовлявся. Остаточний склад групи в дев’ять чоловік я дізнався тільки перед посадкою на поїзд з Тернополя. І все одно залишалися нюанси – у одної із учасниць не було квитка з Тернополя.

Також варто сказати про проблему доїзду. Схема наших переїздів мала бути наступною: Тернопіль – Івано-Франківськ – Калуш – Осмолода. От розпланувати усі переїзди, так щоб встигнути і не чекати автобусів декілька годин було чи не найважче. З Тернополя в Івано-Франківськ ми їхали нічним потягом і в кінцевий пункт мали прибути о 6:20. Далі по плану був переїзд Івано-Франківськ-Калуш. Ось тут я і пропустив одну деталь.

В день нашого виїзду з Харкова в Тернопіль я довідався, що маршрутки Івано-Франківськ – Калуш не ходять від центрального автовокзалу, принаймні так сказали в довідковій. Тож в такому випадку ще потрібно було потратити час на переїзд із залізничного вокзалу на автостанцію №2 громадським транспортом. Згідно з інформацією Google Maps можна було скористатися 56 маршруткою і за 30 хвилин доїхати куди потрібно. Та це було недопустимо довго і були 100%-ві шанси пропустити необхідну наступну маршрутку.

Потім ще один переїзд, в Осмолоду можна дістатися з Калуша маршрутками, що ходять там декілька разів на день. Так ось, одного разу, ми їхали в Осмолоду в похід, а маршрутка просто не виїхала на маршрут, тобто могла бути така ситуація знову. Я намагався додзвонитися в Калуш на автовокзал і на автостанцію, однак, усі телефони не відповідали. Як з’ясувалося вже в процесі нашого повернення автостанція №2 у Калуші просто закрита. Тому отримати більш-менш точну довідку чи розклад руху тих автобусів я не міг.

Також був ще один важливий момент – час приїзду в Осмолоду. Звичайно, якби ми встигали на перший автобус з Калуша о 7:50, то на піший перехід можна було вийти вже о пів на дванадцяту дня. А якщо ні? Тоді доведеться частину пішого переходу йти в темноті, чого мені дуже не хотілося.

Вирішувати цю ситуацію довелося замовленням приватного буса, а тут ще один нюанс – приватні перевізники просто не хочуть туди їхати, бо там розбита дорога. При цьому на Буковель дорога в чудовому стані, тому вони за ті ж гроші виберуть варіант з кращою дорогою. Мені довелося оперативно розшукувати телефони водіїв, але всі говорили одне й те саме.

До обіду я таки знайшов водія, що згодився нас довезти. Це вирішувало одразу декілька проблем, і, мабуть, сама основна з них – це час приїзду в Осмолоду, а як наслідок, час виходу на пішохідну ділянку маршруту. Разом з тим піднялася і ціна. За бус ми заплатили 700 грн. Від вокзалу в Івано-Франківську до Осмолоди, зважаючи на якість дороги, вважаю, що це досить справедлива ціна.

Наведу поточний розклад автобусів Калуш – Осмолода:

І рейс о 7:50 в Осмолоду прибуває приблизно о 10:30.

ІІ рейс о 10:50, в кінцевому пункті буде близько 14:00.

У розкладі, що я знайшов на просторах інтернету, є ще рейси на 14:15 і на 18:00, однак, чи ходять вони, мені не вдалося дізнатися.

В Осмолоді у рятувальника мені довелося довідатися приблизний розклад у зворотному напрямку. А саме, рейс Осмолода – Калуш о 10:40, потім о 14:00. Так ось, за словами рятувальника автобус на 14 часто не приїздить, тому і розраховувати на нього не варто. Є ще автобус о 17:00, але він не йде в Калуш, а лише до Рожнятіва (тут можу і сам помилятися).

Тож назад ми поверталися автобусом на 10:40. Вартість тої поїздки склала 30 грн. Із Калуша у Франківськ дістатися не проблема. Там курсують автобуси кожні 20-30 хвилин. І за 13 грн можна спокійно їхати в обласний центр.

Тепер щодо харчування. Їхали не в похід, а скоріше на відпочинок. До того ж свята, тому харчування місцями специфічне. Із звичайного різні каші, макарони, супи, борщ.

Процес приготування олів'єшки

Процес приготування олів’єшки

Власне, святковий стіл :)

Ну і наш святковий стіл

Із не стандартного новорічні салати: олів’є і тому подібне, а також вафельний тортик. 🙂

Вафельний тортик

З огляду на те, несли повно бараболі, ковбаси, капусти, горошку консервованого, повно майонезу та кетчупу, і три десятки сирих курячих яєць. О так, та ще забава. От як ти думаєш, чи постраждало хоч одне яйце в процесі транспортування? Ні. А три літри вина в картонних пачках постраждали. 🙂 Читайте про це в основній статті про святкування Нового 2015 року.

Ну ніби все розказав, нічого не забув. А коли тебе щось цікавить, то питай в коментарях. Всього найкращого!